Trollhättan

Idag blev det en sväng med träning på Trollhättans BK. När man sätter sig i bilen efter att stått ute på en mörk, upplyst gräsplan i över två timmar när det är 2 grader och regnar konstant börjar man ju fundera vad det faktiskt är man håller på med. En sak är jag dock övertygad om, min hals som fortfarande inte återhämtat sig uppskattade det inte och fast att det värkte i fingrarna när bilen började värmas upp, spelade det ingen roll för känslan var på topp!

Jag är riktigt nöjd med Tiffany's träning, vi jobbar men halterna/ingångarna och det känns som det ger resultat även om hon stundvis ramlat in i sitt gamla tänk så har jag fått henne förstå att det är något jag inte gillar där som vi måste fixa till. Vi körde apportering med dirrigering med kanon skick till konen, och fast hon brukar ha lite svårt hitta apporterna i mörkret slog hon ut fint, med bra ritktning hittar apporten fina gripanden och snabb in, så det kändes kanon! Vi testade också några skiften med våra nya kommandon, första gången utomhus och öven detta svarade hon bra på, hon låg lite högt i aktivitetsnivå men hon tänkte rätt.

Qit var het, så det blev mycket lugn, vill verkligen inte att det skall finnas några tendenser till ljud så minsta lilla hon går upp sig i possitions arbetet tar jag bort henne. Hon svarar bra på det och det är lite det vi jobbar med nu, possitionsarbetet och att hon skall ligga i rätt nivå. Hon fick även göra några kon skick, och några skick till rutan.
Ja farten och målmedvetenheten kan man ju inte klaga på, så där är det ju bara jobba vidare.

Så härlig träning med två fina hundar som verkligen alltid ger allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0