En valp precis som vilken valp som helst, eller?

Ja det är många tankar idag, har svårt att sortera ut dom och skulle nog egentligen sluta tänka.

Tänker på livets förändringar och tänker på mina vänner och det finns en sak som jag låser mig lite i, ja det är nog den grejen som gett mig så mycket lycka utan egentligen varit speciellt nära inte närmare än vad någon annan hund jag fött upp varit i alla fall.



Hur mitt liv skulle ha sett ut idag om denna lilla individ inte hade fötts kan jag bara spekulera i. Det är lite otäckt att veta att det är en sådan sak som kan styra ens liv så enormt. Underbara fina lilla Lix.

Lix hamnade hos den underbaraste människan hon skulle kunna hamnat hos, hemma hos Malou.
På något konstigt sätt fanns Malou bara där och hon har gjort så mycket för mig så ingen skulle kunna tänka sig. Hur många sådana människor finns det! Hon kommer hem till mig, vi kollar på valpar, vi analyserar, vi diskuterar, vi ror ut på älven med en eka och vi skrattar så vi viker oss livet är galet och vi har galet roligt och vi både trodde vi viste vad vi ville. Ingen kunde den där kravlösa stunden som vi satt där i den där båten tänka sig hur det skulle se ut idag, det är så overkligt hur livet tar vändningar och det är så overkligt hur en människa som jag i det läget skulle kunna betrakta som en främling får så stor plats, tar den och ger allt tillbaka!

Att resterande av 2011 skulle bli så oklar och omtumlande visste ingen av oss, och hade vi vetat det hade vi inte suttit där, vi hade inte tagit dagen som den kom och älskat stunden. Malou hade aldrig kommit hem till mig den där härliga sommardagen och Lix skulle aldrig ha fått den bästa uppväxten en valp kan få. Så jag är glad, jag är så glad att lilla Lix föddes hos mig att hon tog Malous hjärta och att hon följde henne hem. Allt som hänt där efter är overkligt, ofattbart och kontigt. Jag vet att det var och är meningen allt som händer men ibland är det svårt att förstå. Men att jag älskar Lix för att hon snodde Malous hjärta och att jag älskar Malou för att hon alltid ställer upp för mig är något som aldrig kommer att ändras. Hur livet än kommer att se ut i framtiden.

Malou är för mig en inspirerande människa hon vågar och tar beslut som jag många gånger tänkt, men som jag vet att jag aldrig kommer vara redo att ta. Jag förstår henne, skulle aldrig döma henne och jag lovar jag kommer följa dig, jag kommer ställa upp för dig och jag kommer stötta dig.

Malou skrev för några dagar sedan i sin blogg hur hon någon gång skulle kunna tacka mig nog, men jag vet vem det är som skall tacka vem! Tack Malou, tack för allt!


Kommentarer
Postat av: Malou

Jag är så glad att vi funnit varandra. Och jag är så tacksam att du sålde världens finaste valp till mig.



Tänk, det kommer alltid någonting gott ur allting även om det för tillfället kan kännas kolsvart.



<3

2011-12-08 @ 20:48:42
URL: http://www.miqs.se
Postat av: Malou

Jag är så glad att vi funnit varandra. Och jag är så tacksam att du sålde världens finaste valp till mig.



Tänk, det kommer alltid någonting gott ur allting även om det för tillfället kan kännas kolsvart.



<3

2011-12-08 @ 20:51:28
URL: http://www.miqs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0