U-SM

Vi kom till tävlingsplatsen vid lunch på Fredag för att gå igenom veterinärbesiktningen, sedan var det invigning och kvällen erbjöd som vanligt när vi är iväg på våra äventyr på mycket skratt och galenskap. På lördagen började tävlingarna, och jag är inte nöjd med lördagens start, Tiffany kändes inte riktigt på G. Men det känns skönt att vi trotts allt kan ge även på våra dåliga dagar. Lördagens resultat räckte till att vi låg på en andraplacering på 278,5p, inga toppen poäng direkt men endast 10 poäng efter ledande Malin Karlsson med Sam.  Domaren informerade mig efter att jag hade sabbat bort en hel del poäng genom onödiga kommandon jag använde detta tog jag lärdom av och tog bort inför Söndagens start.

Poängen för lördagen:
Sittande 10
Platsliggning 8 (lägger sig på föraren bredvids DK)
Fritt följ 9,5 (Segt sitt vid ena stegförflyttningen)
Dumrutan 6 (står vid sättandet…)
Inkallande 9 (får nerdrag för att jag ropar tiffhit vid alla tre starterna, bara OK göra det vid första informerade dommaren)
Rutan 10
Apportering med Dirigering 7 (hon la sig vid konen :/ och jag ställde henne så då drog han ytterligare poäng)
Hopp apport 9 (avdrag för jag sa stanna när jag tog apporten)
Vittring 10
Fjärren 8 (enligt mig själv seg, och ur fokus så gör ett dåligt Stå sitt skifte)

Känslan var som sagt långt ifrån bra, jag vet ju vi kan så mycket bättre, men samtidigt är det skönt att veta att det är så. Så ja vad gör man, jo jag gick och köpte en bok om tävlingspsykologi sedan satte jag mig och läste lite på kvällen, gick ut och tränade en vända med en härlig känsla och gick och la mig för att vara utvilad inför söndagen och den avgörande starten.

Tiffany kändes mycket mer på G denna dagen och vi hade ett härligt fokus. Dagens resultat blev:

Poängen för lördagen:

Sittande 10
Platsliggning 10
Fritt följ 8 (lite för varvad, pep till vid sidförflyttningarna och satte sig inte i en halt)
Dumrutan 9 (sitter ej vid avslut)
Inkallande 10
Rutan 9 (hon va SÅÅ nära linjen hade panik tills jag såg poängen, nerdrag för hon sprang förbi lite vid avslut)
Apportering med Dirigering 9 (DK kropp)
Hopp apport 10
Vittring 10
Fjärren 8,5 (bättre attityd idag men flyttar fram Stå sitt skifte)

Detta blev totalt 298poäng och en betydligt mycket bättre känsla fast att det va mycket onödigt slarv som drog ner poängen.

Dessa poäng räckte också för att gå om ledarna och vi sluttade som vinnare! Så härligt hade ju hoppats komma med till SM 2012 men nu är det klart och jag kan koncentrera mig helt på att jobba bort slarv och pilla i massor av små detaljer!

Så här nära var det i rutan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0